معاونت پشتیبانی
نام و نام خانوادگی |
ایروان حقیقت |
سمت |
معاونت پشتیبانی |
در جهاددانشگاهی استان کهگیلویهوبویراحمد همچون سایر واحدهای جهاددانشگاهی مجموعه فعالیتهای مختلفی در حوزهای فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و اشتغال دانشآموختگان توسط حوزهی معاونت پشتیبانی این نهاد به لحاظ مالی و اجرایی، پشتیبانی و حمایت میشود.
این معاونت با دو زیر مجموعه اداره خدمات اداری و عمومی؛ اداری امور مالی و حسابداری تشکیل شده است که هر یک با وظایف خاص خود نقش عمدهای در پیشرفت برنامههای واحد و گردش امورات آن ایفا میکند.
اداره امور اداری و عمومی
این اداره در ارتباط با امور اداری و پشتیبانی به عنوان بازوی اجرایی معاونت پشتیبانی نقش عمدهای ایفا میکند. با توجه به توسعه کمی و کیفی فعالیتهای جهاددانشگاهی واحد کهگیلویهوبویراحمد در سالهای اخیر، امور جاری این اداره نیز افزایش چشمگیری داشته است. در واقع تمام درخواستهای واحدهای زیر مجموعه جهاد در امور گزینشی و استخدامی، امور رفاهی، تعمیر و نگهداری فضاهای فیزیکی، امور مربوط به نقلیه، کارپردازی و اموال از طریق قسمتهای زیر مجموعه این اداره انجام میشود. زیر مجموعه این اداره شامل قسمتهای ذیل میباشد.
1- قسمت دبیرخانه(ثبت نامههای ارسالی و رسیده، حفظ و نگهداری اوراق، اسناد و مدارک محرمانه و ...)
2- قسمت کارگزینی(گزینش، استخدام، صدور احکام، امور بیمهگری و صندوق رفاهی و ....)
3- قسمت خدمات عمومی (نقلیه ،خدمات و تاسیسات، تعمیر و نگهداری، تهیه بلیط و اسکان مهمانان، برگزاری مناسبتها و جلسات عمومی و...)
4- قسمت عمران(تعمیر و نگهداری فضاهای فیزیکی، ساختوساز و ...)
5- قسمت خدمات مالی(کارپردازی و جمعدار اموال و....)
6- مرکز کامپیوتر( ارائه خدمات پشتیبانی نرمافزار و سختافزار و شبکه، تامین و مدیریت توزیع اینترنت بخشهای مختلف و ...).
اداره امور مالی(اداره حسابداری وذیحسابی)
این اداره در ارتباط با کلیه عملیات و رویدادهای مالی و اعتباری به منظور اعمال نظارت و تأمین هماهنگیهای لازم برای اجرای مقررات مالی بر اساس مفاد آییننامهی بخشهای اعتبارات دریافتی از دولت، درآمدهای اختصاصی و سایر منابع تامین اعتبار جهت انجام تعهدات و پشتیبانی فعالیتهای مختلف واحد تحت سرفصلهای لازم به تفکیک منابع مالی تحت عنوان حسابهای مستقل ثبت و نگهداری میشود. زیر مجموعه این اداره شامل قسمتهای ذیل میباشد:
1- قسمت دفترداری و تنظیم حسابها(حسابداری درآمدهای اختصاصی، حسابداری حقوق و دستمزد، حسابداری صندوق قرضالحسنه، حسابداری تنخواه گردانها، حسابداری بودجه جاری، حسابداری بودجه استانی، حسابداری قراردادها و طرحها و....).
2- قسمت خدمات مالی(صدور چک و انجام امورات بانکی، صدور اسناد، بایگانی اسناد، مغایرت بانکی و ...)
3- قسمت دریافت و پرداختها( وصول مطالبات، دیون و....)
علاه بر وظایف ذکر شده از دیگر برنامهها و فعالیتهای اداره امور مالی تهیه صورتهای مالی که بر اساس دفاتر، اسناد و مدارک تهیهوتنظیم و به دفتر مرکزی ارسال میگردد.
- دفتر طرح و برنامه
دفتر طرح و برنامه زیر نظر معاونت پشتیبانی انجام وظیفه مینماید. برنامههای این دفتر شامل پیشبینی درآمدها، برنامهها، منابع تامین اعتبار، و برآورد هزینههای انجام شده عملیاتی است که منجر به نیل به سیاستها و اهداف کوتاه مدت، بلندمدت توسط این دفتر طرح و در برنامه و بودجه سال بعد در شورای معاونین واحد پس از بحث و بررسی تصویب و ابلاغ میشود. مجموعه فعالیتهای این دفتر گامی است جهت شفافسازی اطلاعات مربوطه به اجرای برنامه و بودجه واحدهای تابعه جهت رشد و توسعه روزافزون واحد که در آینده راهاندازی خواهد شد.