معاونت پشتیبانی

تعداد بازدید:۸۶

در جهاددانشگاهی استان کهگیلویه­وبویراحمد همچون سایر واحدهای جهاددانشگاهی مجموعه فعالیت­های مختلفی در حوزهای فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و اشتغال دانش­آموختگان توسط حوزه­ی معاونت پشتیبانی این نهاد به لحاظ مالی و اجرایی، پشتیبانی و حمایت می­شود.

 این معاونت با دو زیر مجموعه اداره خدمات اداری و عمومی؛ اداری امور مالی و حسابداری تشکیل شده است که هر یک با وظایف خاص خود  نقش عمده­ای در پیشرفت برنامه­های واحد و گردش امورات آن ایفا می­کند. 

اداره امور اداری و عمومی

این اداره در ارتباط  با امور اداری و پشتیبانی به عنوان بازوی اجرایی معاونت پشتیبانی نقش عمده­ای ایفا می­کند. با توجه به توسعه کمی و کیفی فعالیت­های جهاددانشگاهی واحد کهگیلویه­وبویراحمد در سال­های اخیر، امور جاری این اداره نیز افزایش چشمگیری داشته است­. در واقع تمام  درخواست­های واحدهای زیر مجموعه جهاد در امور گزینشی و استخدامی­، امور رفاهی­، تعمیر و نگهداری فضاهای فیزیکی­، امور مربوط به نقلیه، کارپردازی و اموال از طریق قسمت­های زیر مجموعه این اداره انجام می­شود­. زیر مجموعه این اداره شامل قسمت­های ذیل می­باشد.

1- قسمت دبیرخانه­(ثبت نامه­های ارسالی و رسیده، حفظ و نگهداری اوراق، اسناد و مدارک محرمانه و ...)

2- قسمت کارگزینی­(گزینش، استخدام، صدور احکام، امور بیمه­گری و صندوق رفاهی و ....)

3- قسمت خدمات عمومی (نقلیه ،خدمات و تاسیسات، تعمیر و نگهداری، تهیه بلیط و اسکان مهمانان، برگزاری مناسبت­ها و جلسات عمومی و...)

4- قسمت عمران­(تعمیر و نگهداری فضاهای فیزیکی، ساخت­وساز و ...)

5- قسمت خدمات مالی­(کارپردازی و جمع­دار اموال و....)

6- مرکز کامپیوتر­( ارائه خدمات پشتیبانی نرم­افزار و سخت­افزار و شبکه­، تامین و مدیریت توزیع اینترنت بخش­های مختلف و ...).

اداره امور مالی­(اداره حسابداری وذیحسابی)

این اداره در ارتباط با کلیه عملیات و رویدادهای مالی و اعتباری به منظور اعمال نظارت و تأمین هماهنگی­های لازم برای اجرای مقررات مالی بر اساس مفاد آیین­نامه­ی بخش­های اعتبارات دریافتی از دولت، درآمدهای اختصاصی و سایر منابع تامین اعتبار جهت انجام تعهدات و پشتیبانی فعالیت­های مختلف واحد تحت سرفصل­های لازم به تفکیک منابع مالی تحت عنوان حساب­های مستقل ثبت و نگهداری می­شود. زیر مجموعه این اداره شامل قسمت­های ذیل می­باشد:

1- قسمت دفترداری و تنظیم حساب­ها­(حسابداری درآمدهای اختصاصی، حسابداری حقوق و دستمزد، حسابداری صندوق قرض­الحسنه، حسابداری تنخواه گردان­ها، حسابداری بودجه جاری، حسابداری بودجه استانی، حسابداری قراردادها و طرح­ها و....).

2- قسمت خدمات مالی­(صدور چک و انجام امورات بانکی، صدور اسناد، بایگانی اسناد، مغایرت بانکی و ...)

3- قسمت دریافت و پرداخت­ها­( وصول مطالبات­، دیون و....)

علاه بر وظایف ذکر شده از دیگر برنامه­ها و فعالیت­های اداره امور مالی تهیه صورت­های مالی که  بر اساس دفاتر، اسناد و مدارک تهیه­و­تنظیم و به دفتر مرکزی ارسال می­گردد.

- دفتر طرح و برنامه

دفتر طرح و برنامه زیر نظر معاونت پشتیبانی انجام وظیفه می­نماید. برنامه­های این دفتر شامل پیش­بینی درآمدها، برنامه­ها، منابع تامین اعتبار، و برآورد هزینه­های انجام شده عملیاتی است  که منجر به نیل به سیاست­ها و اهداف کوتاه مدت، بلندمدت توسط این دفتر طرح و در برنامه  و بودجه سال بعد در شورای معاونین واحد پس از بحث و بررسی تصویب و ابلاغ می­شود. مجموعه فعالیت­های این دفتر گامی است جهت شفاف­سازی اطلاعات مربوطه به اجرای برنامه و بودجه واحدهای تابعه جهت رشد و توسعه روزافزون واحد که در آینده راه­اندازی خواهد شد.